פרשת סרבני 8200 • תגובות סוערות במערכת הפוליטית

    גואל ועקנין No Comments on פרשת סרבני 8200 • תגובות סוערות במערכת הפוליטית
    17:44
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on המבקר דורש מנתניהו והרמטכ"ל: לשתף פעולה עם הבדיקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    43 חיילי מילואים שמשרתים או שירתו בעבר ביחידה 8200 של חיל המודיעין שלחו בשבוע שעבר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לרמטכ"ל בני גנץ ולראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי, שבו כתבו כי הם מסרבים להמשיך לשרת במילואים ולהשתתף בפעולות נגד פלסטינים.

    במכתם כתבו הסרבנים כי "אנו מסרבים להיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים. איננו מסוגלים מצפונית להמשיך ולשרת את המערכת הזו ולפגוע בזכויותיהם של מיליוני בני אדם. לכן, אלה מביננו שהם חיילי מילואים, מצהירים שיסרבו לקחת חלק בפעולות נגד הפלסטינים".

    בתגובה למכתב הסרבנים, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בדף הפייסבוק שלו: "אזרחי המדינה חבים לכם תודה על שירותכם המקצועי והמסור למדינת ישראל. המשיכו בעבודתכם החשובה כל כך למען ביטחון אזרחי ישראל".

    גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס הערב ליחידה 8200 בעקבות מכתב הסרבנות של כמה מהמשרתים בה. "יחידה 8200 מנציחה את קיומה של מדינת ישראל", אמר שר הביטחון. "הניסיון לפגוע בה ובפעילותה, באמצעות קריאה לסרבנות המבוססת על טענות שאינן תואמות את דרכה של היחידה ואת דרכם הערכית של אנשיה, הוא ניסיון נואל ומגונה שמסייע למסעות הדה-לגיטימציה השקריים בעולם נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, על לא עוול בכפם".

    יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, בעצמו בוגר היחידה, אמר כי "כיו"ר ועדת המשנה לענייני מודיעין בוועדת החוץ והביטחון קראתי את מכתב הסרבנות ואני דוחה מכל וכל את הכתוב בו. השירות הצבאי הוא זכות, ומי שמסרב לעזור בשמירה על מדינתנו חוצה את הגבול בין אלו התומכים בדמוקרטיה הישראלית ובחירות שהיא מייצגת, ועובר לצד תומכי הטרור הפלסטיני התוקף את אזרחי ישראל החפים מפשע. על הצבא להרחיק את הסרבנים משורות מערך המילואים באופן מידי. לאנשים כאלה לא מגיעה הזכות להמשיך ולשרת ביחידת 8200".

    בוגר נוסף של היחידה יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב גם הוא לתוכן המכתב, ואמר כי "סרבנות היא אינה הדרך לטפל בטעויות, את המחיר עליה ישלמו אזרחי ישראל". "היחידה הזו ופעולותיה חיוניות לא רק לזמן מלחמה אלא דווקא ובעיקר לשלום. כשמדברים על הסדר מדיני וקביעת גבולות, מדברים על תחנות התראה ועל יכולות מודיעיניות כדי לאתר ולבלום את הכוחות הקיצוניים שיעשו הכול כדי לחבל בשלום".

    חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יוני שטבון התייחס גם הוא לפרשת סרבני 8200:  "החובה הצבאית אינה עניין פרטי של 'בא לי, לא בא לי'. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס הזה. סרבנות מכל כיוון היא תופעה מגונה שיש להוקיע, ולא משנה באיזה תפקיד אתה ומה עמדתך הפוליטית. כולם חיוניים למערכת, וביטחוננו תלוי בתפקודם". שטבון תקף ואמר כי "אני קורא להדחתם המיידית של 43 החותמים. בטווח המיידי הצבא יסתדר בלעדיהם, בטווח הארוך הישארותם היא פגיעה קשה בביטחון הלאומי שלנו. חבורת מפונקים שגורמת נזק עצום למדינה. מוכרחים לעצור את הסאגה המסוכנת הזאת ויפה שעה אחת קודם".

    כותבי "מכתב הסרבנים" מסרו בתגובה לדבריו של הרצוג ולחבריהם ליחידה שפרסמו מכתב בתגובה להם, כי "את הסוגיות שמובאות במכתב העלינו בפני מפקדינו וניסינו לשאול שאלות אך לצערנו נענינו בשתיקה". עוד נכתב בתגובה: "איננו מתכחשים לתפקידה החשוב של 8200 בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, אך השנים הארוכות בהן שירתנו ביחידה הוכיחו לנו בצורה חד משמעית כי התפקיד שלה בשטחים חורג מהגנה עצמית. לא מדובר במשימות נקודתיות אלא בהגדרת התפקיד של היחידה".



    0 תגובות